Δημοσιεύτηκε στο Βήμα της Κυριακής 4/4/2021
του Νικολαου Κυριαζή, ομότιμου Καθηγητή στο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
και του Αθανασίου Πλατιά, καθηγητή στρατηγικής, και προέδρου του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστημίου Πειραιως
Σε πρόσφατη συζήτηση για την Ελληνική υψηλή στρατηγική στο Ελληνικό Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων (12/2/2021) ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι ένας από τους στόχους της χώρας για τις επόμενες δεκαετίες είναι η ισχυροποίηση της εικόνας, της φήμης (nation branding) και της αξιοπιστίας της. Με αλλά λόγια, επεσήμανε την ανάγκη η Ελλάδα να γίνει πιο πειστική και πιο ελκυστική στην διεθνή κοινή γνώμη, να αναπτύξει δηλ. την ήπια ισχύ της (soft power) «...και την δυνατότητα της να ασκεί ενεργό πολιτική με ενδεχόμενους μη παραδοσιακούς τρόπους». Σε αυτό το άρθρο θα επιχειρηματολογήσουμε ότι η δημόσια διπλωματια είναι ένας από τους πιο σημαντικούς κρατικούς θεσμούς διαχείρισης της ήπιας ισχυος και μπορεί αν χρησιμοποιηθεί σωστά να αυξήσει την φήμη, την πειθώ και την θελκικοτητα της χώρας. Η ήπια ισχυς βέβαια, όπως σωστά επεσήμανε ο πρωθυπουργός, λειτουργεί συμπληρωματικά και όχι ως υποκατάστατο της παραδοσιακής «σκληρής ισχύος » της χώρας.